NOVES MANERES DE FER

Primer dia de classe, els alumnes m’observen, jo els intento observar però només els puc mirar ja que el meu cap té tot un llistat interminable d’informacions a dir… si jo ric, ells riuen, si jo somric, ells somriuen i si jo em poso seria, ells obren els ulls i no respiren..què curiós veure com petites accions provoquen grans reaccions en els alumnes.

Al començar un nou curs, he volgut transmetre la necessitat de canvi, la necessitat de voler saber allò que ells esperen de l’escola, com els hi agradaria que fós, com voldrien fer les classes, què vol dir per a ells aprendre? ens ho hem preguntat mai?

Al preguntar-lis com serien les seves classes ideals van respondre:

– poder seure amb els amics i amigues

– poder formar diferents agrupacions amb les taules i cadires

– intentar treballar sense l’explicació teòrica del mestre

– col.laborant entre ells/es

– fotografiant la realitat i aplicant els conceptes de classe

….

I jo els hi vaig dir: – I per què no? ho podem intentar…

I en aquest pas encara hi som avui, 20 de setembre, estem intentant canviar el clima de l’aula per tal de fomentar aprenentatges. Si som capaços de trobar un ambient adequat, còmode, de confiança…on hi posin tots els seus sentits, penso que serà més fàcil arribar al nostre objectiu: que aprenguin. I no aprendre només la teoria, la qual sempre la podran trobar escrita en un llibre, sinó aprendre valors, aprendre a conèixer diferents situacions i contextos on aplicar allò que han après, allò que un dia els hi vam ensenyar.

La plàstica la fem a partir de quatre directrius molt bàsiques, i la resta, la posen ells, ells són la creativitat. La geometria, l’estem treballant fotografiant els diferents tipus d’angles que troben al pati…genial! s’ho estan passant molt bé, encara ni s’ho creuen que tot plegat sigui l’escola. I no ho he dit, però aquests són els meus alumnes de sisè.

Aquesta és l’Escola que tots voldriem recordar. Una Escola creativa, divertida, original i sense por a experimentar, descobrir…

Anuncis

Deixa un comentari

