Escoltem-los més sovint

Aquest final de trimestre, tal i com fem cada any, hem fet una valoració del trimestre amb els alumnes de sisè. Sovint, quan arriba el moment de fer valoracions i propostes de millora, ho fem els mestres, ja que a vegades estem convençuts que tenim la única veritat…

Estic d’acord si pensem que l’opinió dels mestres és necessària a l’hora de valorar una activitat realitzada, però del que estic 100% convençuda, és que els alumnes són les persones més encertades per fer valoracions i propostes de millora. Si jo vaig a un restaurant, i els propietaris volen saber com surten els plats, els hi podran demanar als cuiners, els quals tindran la seva opinió pròpia, però sobretot, hauran de demanar als comensals si els hi ha agradat…oi?

Doncs en el nostre cas, com a bona cuinera, vaig pensar en demanar opinió als meus alumnes (no m’agrada la comparativa d’alumnes-comensals…)

Els hi vaig donar un full en blanc i van anotar: coses que els hi havia agradat del trimestre i coses que no tant. Al costat de les que els hi havien agradat havien d’afegir un per què, i al costat de les que no, una proposta de millora.

La sorpresa va ser quan ho vam començar a posar en comú: van sortir temes els quals potser com a mestra, no havia tingut en compte…la majoria de temes tractats eren relacionats amb com treballem les àrees, la motivació, els treballs en grup, les exposicions, els intercanvis i activitats internivells…

En conclusió, vaig reunir quatre idees: els hi agrada experimentar, els hi agrada ser protagonistes dins el procés, volen formar part de les decisions i sobretot, volen ser escoltats. Són genials 😉 amb tot això, de ben segur que tindrem un bon nadal.

Fins la tornada!

 

Anuncis

Deixa un comentari

