Aula d’ordinadors o Ordinadors a les aules?

Tradicionalment cada escola disposa d’una aula d’informàtica amb ordinadors, taules, cadires i una pantalla gran on projectar allò que els alumnes faran durant cada sessió.

Quan anem a l’aula d’informàtica, les activitats més habituals són jocs interactius o bé document de text, sense oblidar els coneguts programes de dibuix Kidpix o Tuxpaint que distreuen fins i tot als de sisè.

També cal afegir que hi ha un horari que marca els mòduls on cada classe hi pot anar de forma quinzenal. Si el què volem és acostar la tecnologia als alumnes, potser que hi dediquem més temps, oi?

La competència digital per part del mestre és un altre factor a tenir en compte. És important que tingui uns coneixements informàtics de funcionament bàsic per tal de poder ajudar en el procés d’aprenentatge de l’alumne. Per això, és important que els mestres ens reciclem fent formació permanent.

Sense oblidar tampoc la competència digital de l’alumnat. Cal buscar activitats que ajudin als alumnes a desenvolupar aquesta competència. Cal ensenyar-los a filtrar la informació que troben a la xarxa.

ARRIBA EL MOMENT DEL CANVI

Per tant, donats aquests factors, sembla que ha arribat el moment de canviar, d’obrir les portes de l’aula informàtica de bat a bat i acostar els ordinadors a l’espai habitual de l’aula. Si disposem d’ordinadors a les aules, es podran fer servir de forma habitual per fer treballs en grups, feines complementàries de forma individual, consultes puntuals, etc.

Cal aprofitar el moment. Els aprenentatges no passen quan marca l’horari, sinó quan sorgeixen situacions motivadores dins l’aula. Aquí és quan la tecnologia ha d’estar present.

Una experiència per començar, és “desmuntar” el conegut carro de netbooks o portàtils i portar-lo a les aules. En base a les valoracions dels alumnes i mestres, després es podrà prendre una decisió a nivell de centre. Es poden distribuir per cicles o bé, confiar dos o tres netbooks a aquells mestres que considerem que en treuran profit. I després, aquests, ja seran els que encomanin l’experiència als altres companys/es.

Si volem que l’escola sigui un espai obert, flexible, de canvi i millora, hem de buscar estratègies i metodologies diferents aprofitant els recursos que ja tenim. Oi que no és el mateix tenir PDI a l’aula que no pas tenir-la a una aula comuna on només hi podem anar segons un horari? Doncs aquest és el camí.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s