Flipped Classroom

Després de sentir parlar molt sobre la metodologia Flipped Classroom vaig estar pensant com la podia aplicar a la meva aula. Durant tot el curs, els alumnes han tingut un dossier de cada tema de matemàtiques on anaven fent diàriament exercicis i activitats, es posaven en comú, es corregien, es feien algunes de deures…

Però és necessari trencar una mica els esquemes, sortir de la monotonia i provar noves maneres més flexibles de treballar: estem treballant les àrees i el perímetre dels polígons. Per fer-ho, els hi vaig explicar que volia fer un “experiment” amb aquest tema. Els hi va agradar la idea!! Però hi havia una condició a canvi: tindrien feina a casa a totes les sessions. Tot i aquesta condició poc motivant, els hi va semblar bé la proposta.

Vam dedicar les sessions de classe a fer activitats pràctiques on havien d’aplicar el contingut treballat a contextos reals: van dibuixar un robot amb formes geomètriques i havien de calcular les àrees parcials i la total, van calcular l’àrea de polígons fets al terra de la classe amb celo de colors, van buscar diferents espais i objectes de l’aula per calcular la seva àrea i perímetre, fer activitats interactives sobre àrees amb els netbooks, a la pdi… I per altra banda, cada dia s’han emportat a casa una pàgina de deures on hi ha una part mínima teòrica i alguns exercicis.

Per començar la sessió, els hi deia que només corregiriem els exercicis més importants de la pàgina de deures, que no tot era important (això els hi agrada…) i en aquell moment aprofitavem per resoldre dubtes…

Després de recollir els resultats de les activitats pràctiques que vam fer a l’aula, me n’adono que si l’examen final m’havia de servir per comprovar si havien après a calcular àrees…jo ja no el necessitava. Amb el recull i observació de totes les activitats d’aula juntament amb la correcció en comú d’alguns exercicis, ja en tenia prou.

Les activitats d’aula també han estat un moment per treballar cooperativament. Aquells alumnes que potser al principi pensava que serien incapaços de seguir el ritme del grup, fent aquest plantejament, s’han sentit realitzats i han estat satisfets de poder formar part del grup. Aquests alumnes els he tingut en compte a l’hora de demanar deures, potser no calia que ells fessin tots els exercicis…potser hi havia algú que podia fer-ne més…

Bé, d’això es tracta, d’adaptar-nos a ells, de provar coses noves, d’equivocar-nos, però sobretot, de confiar en ells i en les seves capacitats. Saben fer molt més del què a vegades pensem, només necessiten la nostra oportunitat i confiança.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s